بحرانی ترین جامعه نسل هفتم
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

بازهای رایانه ای
بازی های رایانه ای




بحرانی ترین جامعه نسل هفتم

 

سری بازی های Grand Theft Auto از معدود عناوین پرفروشی هستند كه در این نسل قربانی سیاست های منفعت طلبانه ناشر نشده اند و همواره با انتشار نسخه ای جدید، علاوه بر ثبت آمار و ارقامی سرسام آور، رو به جلو حركت كرده است. از این رو، می توان Rockstar‌ را به عنوان یكی از برترین ناشران نسل هفتم یاد كرد كه با عملكردی زیركانه توانست تمامی عناوین بزرگ خود را به تكامل رسانده و همچنین جان تازه ای به بازی های فراموش شده ای همچون Max Payne‌ و Red Dead ببخشد. در این صنعت بزرگ، محصولاتی هستند كه موفقیت تجاری آن ها تضمین شده و به همین دلیل Rockstar‌ همواره بزرگترین آن ها را می سازد.

داشتن امتیاز بزرگی چون سری GTA امری نیست كه هر تولید كننده ای از پس آن برآید و البته گاهی این حساسیت ها باعث می شوند تا همان نكات دوست داشتنی قدیمی را در نسخه های جدید این بازی ها‌ ببینیم، زیرا اعمال تغییرات بنیادین، ریسك بزرگی است كه در این روزهای پایان نسل، هر ناشری آن را به جان نمی خرد. پنجمین و بزرگترین نسخه از سری GTA این روزها دقیقاً با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می كند، زیرا وقتی ساخت یك بازی بزرگ در دست است كه میلیون ها دلار درآمد با خود به همراه می آورد، پس چه لزومی برای تغییرات وجود دارد؟ GTAV عنوانی است كه دنباله ای بسیار بلند از واژگان تحسین برانگیزی همچون "بزرگترین بازی تاریخ Rockstar" یا "آخر بازی های Open-World" و... را یدک می كشد و اگر بخواهیم به بازی های قبلی این کمپانی نگاهی كوتاه بیندازیم، واقعاً بی انصافی است كه GTAV‌ را شایسته این القاب ندانیم.

Rockstar پیش از این با GTAIV‌ توانست استانداردهای موجود را در میان بازی های Open-World جابجا كند و بعد از آن موفق ترین بازی Western را با نام Red Dead Redemption‌ شكل دهد. سپس با Max Payne 3 بازگشتی درخور و شكوهمند برای یك قهرمان محبوب و بازنشسته ترتیب داد و این ها چیزی نیست كه بشود به راحتی از كنارشان گذشت. اگر سیر صعودی بازی های Rockstar از GTAIV‌ تا GTAV‌ را ملاك قرار دهیم، همین بس كه با بزرگترین پروژه تاریخ این شركت آن هم در پایان نسل مواجه هستیم. یكی از نكات مثبت نسخه های متفاوت این سری، متغیر بودن شخصیت های قابل بازی آن ها بوده كه Rockstar به خوبی توانسته شخصیت های متفاوت و متعددی برای این مجموعه خلق كند.

GTAV‌ با هدف قرار دادن فرهنگ و ناهنجاری جوامع غربی، وقایع داستانی بازی را به Los Santos و خیابان های بی رحمش كشیده است. البته این شهر با آن نمونه ای كه پیش از این در GTA: San Andreas‌ دیده شده، تفاوت بسیاری دارد. Los Santos بسیار گسترده تر است و با جزئیات باورنكردنی ای همراه است كه در بر گیرنده بزرگترین دنیای موجود در این سری بازی ها است. ماجراهای بازی حول محور 3 شخصیت اصلی با نام های مایکل (Michael)، ترور (Trevor) و فرانکلین (Franklin) است كه هر كدام دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند و دنیای بازی بصورت متفاوتی از دیدگاه این 3 نفر از 3 طبقه مختلف جامعه روایت خواهد شد.

گفته شده كه هر 3 شخصیت با یكدیگر در ارتباط و بصورت مشترك یا انفرادی داستان بازی را پیش می برند كه این امر در طول تاریخ این سری بی سابقه بوده است. همانند گذشته، اهداف و مأموریت های اصلی و فرعی در داستان وجود دارند كه در بخش اصلی، هر 3 شخصیت به طرق مختلف حضور خواهند داشت و هر كدام نقشی را ایفا خواهند كرد. نكته مثبتی كه بسیار خوشایند به نظر می رسد، امكان جابجایی در میان هر 3 شخصیت در هر بازه زمانی در وقایع خواهد بود كه این اجازه را می دهد تا بازیكن هر بخش از داستان را از دید یك شخصیت دنبال كند و این امر یك استثناء در میان عناوین اینچنینی محسوب می شود.

اولین و اصلی ترین شخصیت بازی، مایكل 40 ساله است كه تجربه بسیاری دارد و به نوعی مغز متفكر گروه در طول مأموریت ها خواهد بود. او صاحب خانواده ای است كه دوران بحرانی خود را پشت سر می گذارد و گویی حتی در زندگی مشتركش هم به بن بست برخورد كرده است. سازندگان تمركز بسیاری روی شخصیت او داشته اند كه به نظر می رسد قرار است تداعی كننده شخصیت های برتر نسخه های قبلی باشد. دومین شخصیت بازی، ترور است كه به عنوان دست راست مایكل در گروه، ایفای نقش می كند. او دچار اختلالات روحی و روانی شده و این مورد بر زندگی روزمره وی تأثیرات بسیاری گذاشته است. به نظر می رسد که عواقب این اختلالات در داستان نقش مهمی داشته باشد.

سومین و آخرین شخصیت بازی، فرانكلین است كه به عنوان یكی از مزدوران و عوامل دلالی اتومبیل در ایالات متحده از آن یاد می شود. هر 3 شخصیت دارای سرگذشت و داستانی متفاوت در دنیای بازی هستند كه در تبدیل شدن آن ها به بزرگترین تبهكاران شهر بی تأثیر نبوده است. متأسفانه تا كنون هیچگونه ویدیوئی از گیم پلی بازی پخش نشده، اما طبق اطلاعات موجود، GTAV از هر نظر یك پیشرفت محسوب می شود. همانطور كه گفته شد، هر 3 شخصیت در مأموریت های اصلی بازی حضور خواهند داشت و عهده دار نقشی خواهند بود.

به عنوان مثال، اگر در جریان بازی، توسط گشت های پلیس تحت تعقیب قرار بگیرید، می توانید در نقش راننده، پلیس ها را گمراه كنید یا اینكه با استفاده از منوی Switch Characters جابجا شده و در نقش شخص دوم از یك مكان ناشناس با اسلحه دوربرد اتومبیل های پلیس را از دور خارج كنید یا اینكه به وسیله نفر سوم، از آسمان با بهره گیری از یك هلیكوپتر مانع پیشروی پلیس ها شده و شخص مورد تعقیب را فراری دهید. از این قبیل همكاری ها در جریان بازی به وفور اتفاق خواهد افتاد و در واقع هسته گیم پلی GTAV‌ را همكاری گروهی در پیشبرد اهداف تشكیل می دهد. محیط های بازی مقیاسی بزرگتر از آخرین بازی های Open-World این کمپانی دارد كه حتی تصور آن هم عالی به نظر می رسد. محیط ها با جزئیات بسیار زیاد طراحی شده و اعمال NPC‌های بیشمار كه گفته می شود تعداد آن ها از 100 نفر در هر صحنه تجاوز می كند، كاملاً عادی و طبیعی خواهد بود.

سازندگان مدعی شده اند كه زندگی حتی در میان آب دریاها و كف اقیانوس ها هم جاری است و علاوه بر انسان ها حیوانات نیز در دنیای بازی وجود خواهند داشت. تنوع و تعداد وسایل تقلیه موجود در GTAV كه همیشه از علل محبوبیت این سری بوده، سرسام آور است و گفته شده كه حتی برای طراحی دوچرخه ها هم از مدل های بسیاری استفاده شده است. همچنین سیستم كنترل وسایل نقلیه هم دستخوش تغییرات مثبتی شده و در بالاترین سطح در سری خود قرار می گیرد. چنانكه به نظر می رسد GTAV‌ حتی عناوین مسابقه ای سال را نیز به مبارزه طلبیده است. نكته ای كه گیم پلی بازی را واقع گرایانه جلوه می دهد، وجود باك بنزین موجود در آن در اتومبیل ها است كه امكان دارد هر لحظه تمام شود و برای از سرگیری حركت، باید مجدداً سوخت گیری كرد.

در ادامه، همچون گذشته سیستم مبارزات تن به تن و با استفاده از سلاح سرد و گرم در بازی وجود دارد كه اصلاحاتی در این بخش نیز اعمال شده و نسبت به گذشته در سطح بهتری قرار دارد. البته متأسفانه هیچگونه مستندات تصویری برای گفته های ما وجود ندارد و تمامی نكات ذكر شده از گفتگوهای به ثبت رسیده با سازندگان بازی و اطلاعات فاش شده آن منقول است. به طور كلی، باید اعتراف كرد كه بهبودهای حاصل شده بسیار عالی و تحسین برانگیز بوده و قطعاً دوباره رضایت طرفداران بازی را به دنبال خواهد داشت.

GTAV‌ مانند سایر بازی Rockstar در نسل هفتم از موتور قدرتمند RAGE بهره برده كه دستخوش اصلاحات تازه ای هم شده است. در ضمن نباید فراموش كرد كه Max Payne 3 در سال 2012 یكی از برترین بازی های گرافیكی سال بود و قطعاً GTAV از نظر گرافیكی فوق العاده خواهد بود. اینگونه كه به نظر می رسد، GTAV این پتانسل را دارد كه به بزرگترین پروژه تاریخ دو شركت Rockstar و Take-Two تبدیل شود و اوج تكامل بازی های Open-World را به نمایش درآورد. لیست بلند بالای نكات مثبت، این بازی را در رتبه اول بسیاری از نشریات و منابع معتبر قرار می دهد. GTAV در تابستان سال جاری برای كنسول های نسل هفتم عرضه می شود و این قابلیت را دارد كه به یكی از بهترین بازی های نسل تبدیل شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:55 :: نويسنده : ali